foLlOweRs

Sunday, February 27, 2011

Bersama..

Pelajar yang rajin mengikuti program ini walaupun bukan terpilih untuk program tersebut.


Kebanyakan Pakcik yang mengikuti Program Membaiki Telefon Bimbit.
Ada juga Abang Dan Adik 1-2 orang.

 Ini adalah Program Tegar Miskin diadakan di bandar Sarikei yang dianjurkan oleh kerajaan... dan sye bersama Cikgu Shahrol, Wani (adik cikgu), Cikgu Haris, Rais dan beberapa orang urusetia dari penganjur turut membantu program nie. Program nie juga sangat beruntung kerna segala peralatan diberi secara percuma seperti blower, power supply, multimeter, tool, timah, buku rujukan dan banyak lagi... semua sempurna termasuk sebiji laptop untuk software segala telefon bimbit.
  Pelajaran selama 4 hari sangat singkat tetapi mudah difahami kerna benda dipelajari kebanyakan telefon yang sering rosak dan mudah dibaiki dengan adanya peralatan yang diberi. Selama program ini.. makan minum dan tempat tinggal ditanggung oleh kerajaan kecuali pengajar. Dan sye bertambah ilmu kerna mengikuti program nie, dulu program kursus sye bersama cikgu Shahrol singkat selama 2 hari je tetapi sye buat buku nota dan untuk memastikan perlajarannya makin difahami. Oh yea.... kami tinggal di Hotel agak jauh sikit dari tempat program dianjurkan, terpaksa pakai kenderaan teksi pulang-balik.. tambang agak mahal walaupun jauh sikit.
  Sebelum pada keesokan Penutup Program, malam tu kami pergi berkaraoke berlagu bersama urusetia selama 3 jam...nak lepas boring la tu. Pada penutupan tu sye tak ikut kerna urus barang nak dikirim ke KL... barang cikgu sebab ada barang nak bawa balik juga. Kalau dibawa pakai kapal terbang mahal lagi dari di pos. Dan berakhirnya sye berada di sarikei... sye pergi ke bandar sibu kerna dibandar sarikei tak ada Terminal kapal terbang. Sye dan cikgu Shahrol balik ke bandar Kuching kerna cikgu ada urusan dikuching dan Wani dengan yang lain balik ke KL dari terminal sibu. Sye balik ke kuching kerna tempat tinggal sye dibandar kuching. Sekian

No comments:

Post a Comment